wtorek, 4 listopada 2014

Jaglano-gryczane placuszki

Dzisiaj ponownie propozycja kulinarna, ale tym razem coś pysznego na śniadanie.




Składniki:

  • 2 łyżki płatków jaglanych,
  • 2 łyżki płatków gryczanych,
  • 2 łyżki amarantusa ekspandowanego,
  • łyżeczka siemienia lnianego,
  • bakalie wedle uznania: żurawina, rodzynki, posiekane migdały, orzechy nerkowca,
  • mleko sojowe/ryżowe/kozie/krowie,
  • przyprawy: cynamon, chili,
  • oliwa do smażenia,
  • 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej/ kukurydzianej/ jaglanej/ gryczanej - tutaj także dowolność,
  • opcjonalnie: miód, mus jabłkowy, dżem, bądź świeże owoce.

Przepis możemy dowolnie modyfikować. Tylko od nas zależy jakich płatków, mąki i mleka użyjemy. :-)

Przygotowanie
Wszystkie składniki (oprócz mąki), wsypujemy do miseczki i zalewamy mlekiem ponad ich poziom.
Mieszankę przykrywamy talerzykiem i czekamy aż napęcznieje (polecam przygotowanie wszystkiego wieczorem). Kiedy nasze składniki podwoją swoją objętość, dodajemy do nich mąkę, mieszamy,
a następnie smażymy na rozgrzanej wcześniej patelni skropionej oliwą.

Placuszki doskonale komponują się z musem jabłkowym i miodem.

Smacznego!



2 komentarze:

  1. czy mogłybyście zrobić wpis dla kogoś, kto właśnie chciałby przybrać na wadze i poterzbuje ułożyć swoją dietę tak, żeby zrobić to z głową? ;) Wbrew pozorom, taka dieta jest chyba jeszcze cięższa do ogarnięcia ;/ treningi ale potrzebuje jeszcze urozmaicić moje codzienne menu ;p

    OdpowiedzUsuń