czwartek, 31 stycznia 2013

Kasza jaglana – królowa wszystkich kasz

Kasza to najstarszy składnik ludzkiej diety! Kaszę jaglaną otrzymuje się z łuskanego ziarna prosa.
Co kryje w sobie niedoceniana przez nas jaglanka?
10-11% białka, 65% delikatnej skrobii i około 340 kcal w 100 g. 
Jest zasadotwórcza, lekkostrawna i bardzo odżywcza, a także nie zawiera glutenu.
Warto wspomnieć, że ukrywa w sobie bogactwo witamin z grupy B, witaminę E, lecytynę, wapń, fosfor, potas itd. –  istna bomba witaminowa!
Ponadto, ma w sobie trzykrotnie więcej żelaza i  dwukrotnie więcej magnezu niż kasza jęczmienna.

zdj. bew.com.pl





Dietetycy polecają spożywanie kaszy jaglanej na słodko na śniadanie, np. w towarzystwie jabłek i bakalii.
Taki posiłek jest sycący  i usuwa z organizmu gromadzące się toksyny.

zdj. kupiec.pl

Jeżeli chcemy zwiększyć naszą odporność na choroby, poprawić stan cery, włosów i paznokci, a także uzupełnić niedobór witamin, nie pozostaje nam nic innego jak wprowadzenie jaglanki do codziennego jadłospisu.

2 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam jaglanki, zawsze gryczaną. Muszę koniecznie spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobno jest świetna w zapobieganiu wszelkiego rodzaju infekcjom.

    OdpowiedzUsuń